با توجه به رقابت زیادی که در بین سایت های اینترنتی جهان وجود دارد ، و با توجه به اینکه این بازار در ایران بسیار داغ است ، جون وب فارسی هنوز هم 10 % از خود را تجربه نکرده است و بشدت جای پیشرفت دارد .

به همین خاطر سئو یک امر خیلی واجب برای همه سایت های ایرانی به حساب می آید .

سوالی که خیلی از دوستان عزیز دارند این است که یادگیری سئو چقدر زمان می برد ؟ 

برای اینکه ما دوره آموزش سئو رو بتونیم طی کنیم نیاز به یک ماه زمان هست تقریبا .

 

البته راه های ساده تری هم برای بدست آوردن جایگاه های برتر گوگل وجود دارد ، به طور مثال ما می توانیم از تبلیغات ادورز برای سایتمون استفاده کنیم اما این کار همیشه برای ما به صرفه نیست ، چون ممکن است حوزه رقابتی ما خیلی پر سرچ باشد و مدام نیاز باشد که ما حساب گوگل خود را شارژ کنیم . 

به همین خاطر نیاز هست که ما سئو را یاد بگیریم و شروع کنیم به سئو کردن سایت خودمون .

 

حتی اگر ما صاحب سایت هم نباشیم با توجه به اینکه سئو یکی از 10 شغل پر درامد دنیاست بازم نیاز هست که ما شروع به یادگیری سئو کنیم .

 

زمانی که قرار است روی سایت خودمون دست به کار شویم و سایت خود را سئو کنیم باید خیلی حواسمان باشد که مبادا کار اشتباهی انجام دهیم . چون ممکن است سایت ما نزد گوگل یک سایت بی اعتبار شناخته شود و سایت ما پنالتی شود . 

 

به همین خاطر اگر خودمان هنوز به صورت کامل سئو سایت را یاد نداریم . بهتر است با یک شرکت و با یک سئو کار وارد کار شویم .

از اونجایی که من آشنایی کامل با شرکت کارکوک داریم کار اصلی آن ها آموزش سئو و سئو کردن پروژه های خوبی هست . می توانید با این سایت وارد مذاکره شوید و پروژه خودتان را به آن ها بسپارید .

 

هزینه سئو سایت چقدر است ؟

وقتی صحبت از برون سپاری می آید ، همه اولین موضوعی که بهش فکر می کنند این است که هزینه سئو سایت چقدر است و این کار آیا برای من به صرفه هست یا نه ؟

 

اینکار تماما به حوزه سایت شما بستگی دارد ، مثلا اگر حوزه کاری شما یک حوزه نسبتا آسونی است ، شما می توانید تنها با انتشار محتوا نتیجه دلخواه را بگیرید و برای گرفتن نتایج سریع تر هم از تبلیغات گوگل استفاده کنید .

 

اما گاها حوزه کاری شما دارای رقیبان زیادی است و کلمات هدف شما هم خیلی سخت هستند ، یادتون باشه هر چقدر یک حوزه سخت تر باشد درامد در اون حوزه هم خیلی بیشتر از حوزه ها آسون تر است .

 

چون معمولا تعداد بازدید کننده ها خیلی زیاد هستن که شما با سئو کردن میتونید درامد های زیادی را به دست بیارید .

 

جمع بندی 

اگر بخوام به صورت کلی موضوع رو مورد بررسی قرار دهم و با هم به یک جمع بندی برسیم ، به نظر من این انتخاب شماست که شروع به یادگیری سئو کنید یا با یک شرکت سئو کار کنید و یا فقط از تبلیغات استفاده کنید .

اگر شما زمان کافی برای یادگیری و پیاده سازی سئو دارید خیلی بهتر است که خودتان این کار را انجام دهید ولی خب اگر زمان کافی را ندارید و آدم عجولی هستید و یا الان بهترین زمان برای نتیجه گیری کار شما به صورت اینترنتی هست ، بهتر است با یک شرکت سئو وارد مذاکره شوید .