با سلام

امروزه یکی از دغدغه های افرادی که بیماری در خانه دارند ، با توجه به شرایط کرونا و گاها وخیم بودن حال بیماران ، این است که چطوری بتونند از بیمار خود در منزل مراقبت کنند.

به همین خاطر یکی از ایده های خوب برای این کار این است که از پرستار در منزل خود بهره مند شوند .

 

جهت رزور پرستار در منزل در تربت حیدریه و بیان مشکلات بیمار خود می توانید با شماره زیر در تماس باشید :

 

 

09375376104

نجاتیان

 

 

 

 

 

 

 

حرفه پرستاری برای شروع یک حرفه مراقبت محسوب می شود ، این یک هنر و یک حرفه بود. اکنون این یک حرفه علمی در نظر گرفته شده است که مراقبت از پرستار به عنوان مراقبت از بیمار با توجه به نیازهای پرستاری تعریف می شود.

 

خدمات پرستاری: -

خدمات پرستاری بخشی از سازمان بهداشت است که هدف آن تأمین نیازهای پرستاری بیماران / جامعه است. در خدمات پرستاری ، پرستار برای تهیه یک برنامه جامع مراقبت از بیمار در بیمارستان با اعضای شاگردان متحد مانند رژیم های غذایی ، خدمات اجتماعی پزشکی ، داروخانه و غیره کار می کند.

 

تعریف خدمات پرستاری: -

کمیته تخصصی پرستاری WHO خدمات پرستاری را بخشی از سازمان بهداشت عنوان می کند که هدف آن را تأمین هدف اصلی خدمات پرستاری ارائه پیشگیری از بیماری و ارتقا of سلامت است.

 

خدمات پرستاری و آموزش پرستاری: یک نمای کلی

 

پرستاری  دارای تنوع زیادی است. این امر در دامنه مسئولیتها و فعالیتهای پرستاری ، در سطح پرسنل ، در سازماندهی خدمات ، در آمادگی آموزشی و در تأمین مالی آموزش منعکس می شود. قدردانی از این تنوع برای فراهم آوردن زمینه برای یافته ها و توصیه هایی است که کمیته در بقیه قسمت های این گزارش در پاسخ به اتهام مطالعه ما ارائه می دهد.

این فصل ، پس از بیان طیف گسترده ای از مسئولیت های پرستاران ثبت نام شده (RN) ، ابتدا نقش آنها را در رابطه با نقش پرستاران عملی مجاز (LPN) و سایر اعضای کارمندان خدمات پرستاری سازمان یافته معمولی ، و چگونگی ترکیب و نقش کارکنان بررسی می کند. در شرایط مختلفی که بیماران تحت مراقبت مستقیم قرار می گیرند ، متفاوت است. در مرحله بعدی ، برنامه های آموزشی تهیه RN های عمومی و برنامه های تهیه LPN و همچنین برخی از موضوعات مورد بحث در مورد چنین آموزشی را شرح می دهد. این بحث سپس به سمت مسئولیت ها و آمادگی آموزشی RN ها در موقعیت های پیشرفته این حرفه - مدیران خدمات پرستاری ، مربیان پرستار ، متخصصان بالینی پرستار و محققان پرستار حرکت می کند. این فصل با مروری تاریخی بر نقش های مربوطه دولت های فدرال و ایالت و منابع خصوصی در تأمین مالی آموزش پرستار خاتمه می یابد.

قابل اعتماد و متخصص:
تنوع مسئولیت های پرستاران ثبت شده
آموزش پرستاری باید RN های تهیه شده برای طیف گسترده ای از نقش ها و مسئولیت ها را در اختیار کشور قرار دهد: ارائه مراقبت مستقیم از بیماران در بیمارستان ها ، خانه های سالمندان و خانه های بیماران. کمک به حفاظت از سلامت جامعه و جمعیت مدارس. کمک به مراقبت های سرپایی از افراد و خانواده ها ؛ انجام خدمات تخصصی پرستار بالینی ؛ اجرای خدمات پرستاری در دو سطح مدیریت میانی و عالی انجام تحقیقات پرستاری ؛ و ارائه رهبری حرفه ای و آموزشی به حرفه.

مسئولیت RN ها در تنظیمات مختلفی که در آن تمرین می کنند بسیار متفاوت است. دور فعالیت روزانه پرستار پرسنل بیمارستان مراقبت های حاد شباهت کمی به پرستار بیمارستان روانپزشکی ، پرستار بهداشت عمومی ، مربی پرستار ، مدیر پرستار ، پزشک پرستار کودک ، پرستار بازدید کننده ، پرستار مدرسه یا محقق پرستار در بیمارستان ها و خانه های سالمندان ، فعالیت های عمده معطوف به مراقبت از بیماران مریض در بستر است. اما در بسیاری از تنظیمات دیگر ، RN ها با بیماران سرپایی کار می کنند یا مانند مدارس و صنایع ، با افرادی که احتمالاً سالم هستند ، کار می کنند. در اینجا ، مانند اکثر تنظیمات مراقبت از بیمار ، RN نقش مهمی در ارتقا health سلامت و پیشگیری از بیماری دارد. در زمینه های دیگر ، در نقش تدریس ، مدیریت ، مشاوره و تحقیق ، فعالیت های عمده RN شامل دانشجویان پرستاری ، سایر کارکنان پرستاری و همکاران از زمینه های غیر پرستاری است.

حتی در میان م institutionsسسات و آژانس هایی از همان نوع عمومی که از نظر موقعیت جغرافیایی و اندازه متفاوت هستند ، عملکرد RN ها کاملاً متنوع است. فعالیت های پرستار بهداشت عمومی در بخش بهداشت یک شهر کوچک کاملاً متفاوت از همتای وی در بخش بهداشت یک شهر بزرگ است. چالش های دانشکده دانشکده پرستاری در یک دانشگاه ، جایی که انتظار می رود تحقیق و انتشار داشته باشد ، کاملاً متفاوت از استادان یک کالج 2 ساله جامعه است. طیف گسترده ای از فعالیت های روزمره RN ها در بیمارستان های کوچک روستایی با فعالیت های بسیار متفاوت همتایان خود در بیمارستان های بزرگ شهری و مراکز درمانی که بیماران به دنبال مراقبت از شرایط متعدد یا بسیار پیچیده هستند متفاوت است.

در چنین بیمارستانهای بزرگی ، بسیاری از RN ها مسئولیتهای بسیار تخصصی دارند. آنها به عنوان مربیان ضمن کار ، جهت دهی ، توسعه کارکنان و آموزش مداوم برای RN ها و سایر پرسنل پرسنل پرستاری را مدیریت و انجام می دهند. RN ها با آموزش بالینی پیشرفته ، مشاوره و مراقبت از بیمار را در تخصص های بالینی پرستاری مانند مراقبت های کرونر یا دیالیز کلیه ارائه می دهند. در سطح پرستار کارکنان ، که بیشتر مراقبتهای مستقیم بیمار انجام می شود ، بخش زیادی از کارکنان RN ممکن است بیماران را بر روی سیستم های پیچیده پشتیبانی از زندگی در انواع مختلف بخش مراقبت ویژه تحت نظارت قرار دهند ، در حالی که دیگران در بالین مراقبت از بیماران مبتلا به نیازهای جسمی و عاطفی متفاوت در واحدهای پزشکی ، جراحی ، کودکان ، زایمان و روانپزشکی موسسه. برخی دیگر نیز در اورژانس بیمارستان با ترومای حیاتی روبرو هستند.

در هر بیمارستان RN های کارکنان وضعیت بیماران خود را کنترل ، ثبت و پاسخ می دهند. آنها مسئول ارزیابی نیازهای پرستاری بیماران و ایجاد ، اجرا و اصلاح برنامه های مراقبت از پرستار با تغییر شرایط هستند. این شامل آموزش بیماران و خانواده ها در زمینه مراقبت از خود می باشد. سرپرستان و سرپرستاران در سمت های مدیریت میانی کلیه فعالیت هایی را که بر مراقبت از بیماران در کلینیک تأثیر می گذارد هماهنگ می کنند

 

 

پرستار کیست ؟ 

 

پرستار شخصی که در مورد اصول علمی و مهارتهای رشته‌ای نگهداری، معالجه و فراگیری بیماران علم آموزی کرده و در آن مهارت داشته باشد.

هرچند در قبلی به کل مراقبین بیماران و ناتوانان پرستار می‌گفتند اما امروزه پرستار شخصی میباشد که دارنده تحصیلات دانشگاهی دراین مورد میباشد. در کشور‌ایران پرستارانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، فوق لیسانس و دکترای پرستاری وجود دارا هستندفن‌های جدیدی در بازه زمانی فوق لیسانس با مبنای پرستار وظیفه‌مدار فعال‌سازی شده است، همینطور یادگرفتن مداوم پرستاران با همیاری سازمان نظام پرستاری کلاً کشور‌ایران عملیاتی شده است.[۱]

پرستار نمی‌تواند راءس درمانی مستقلی داشته باشد بلکه در مرکزها درمانی تأسیس گردیده مانند مریضخانه، مریض خانه یا این که مطب عضوی از دسته درمانی میباشد. در جمهوری اسلامی ایران سازمان نظام پرستاری تحت عنوان سازمان صنفی پرستاران است.

براساس استانداردها، می‌بایست تعداد پرستاران سه برابر تعداد پزشکان یا این که دو برابر تعداد تخت‌های بیمارستانی باشد یا این که در قبال هر هزار نفر جمعیت، سه پرستار وجود داشته باشد.[۲] همینطور استانداردهای جهانی نماد می دهد در قسمت داخلی و جراحی، هر ۴ تا ۶ مریض می بایست یک پرستار داشته باشند (که در کشور‌ایران، هر ۱۲ مریض یک پرستار دارا‌هستند

فراگیری پرستاری در کشور‌ایران، بخصوص برای زنان، همواره در گیر مشکلاتی بوده‌میباشد. به‌طور نمونه تا ده سال ۱۹۵۰ میلادی، یادگرفتن پرستاری برای زنان در کشور ایران یک تابوی اجتماعی محسوب میگردید.[۴]

اولیه موسسه‌ای که به زنان جمهوری اسلامی ایران فراگیری پرستاری ارائه می‌اعطا کرد درمان‌گاه پرزبترین آمریکاییان در طهران از سال ۱۸۹۳ بود. مدرسه ها دیگری در رشت (۱۹۲۴)، همدان (۱۹۲۷)، و کرمانشاه (۱۹۳۱) بعد تأسیس گردیدند. در سال ۱۹۳۶ بود که دانش گاه‌های مملکت همچون: ارومیه، تبریز و آن گاه طهران فراگیری پرستاری امروزی را در جمهوری اسلامی ایران استارت کردند. کالج شیراز نیز فعالیت خویش را در سال ۱۹۳۷ استارت کرد. مدیر و تدوین عصر‌های این شرکتهای سازه بر درخواست وزارت فراگیری عالی میهن به طور کاملً بر عهده متخصصین پرستاری از ایالات متحده واگذار شوید.[۵]

در سال ۱۹۵۶، اولیه کنفرانس سرتاسری یادگرفتن پرستاری در کشور ایران برگزار شوید که بخش اعظمی از سیاستگذاری‌های آتی را سبب ساز شد.[۶]

۱۴ مؤسسه فراگیری عالی به سال ۱۹۶۹ در جمهوری اسلامی ایران حرفه پرستاری را ارائه می‌کردند، ولی صرفا دانش گاه شیراز زمان چهارساله پرستاری ارائه می‌بخشید.[۴] دانش گاه شیراز به ویژه در مسئله فراگیری پرستاری در مرزو بوم پیشرو بود و اول دانشگاهی بود که به پرستاران پروانه رشته‌ای اعطا می کرد.[۷] همینطور فقط در دانشکده شیراز بود که فراگیری پرستاری به گویش انگلیسی ارائه می گردید.[۸]

موقعیت پرستاری در کشور‌ایران
علامت نیاز این نوشتار مستلزم آمار و ارقام ظریف میباشد. با اضافه کردن آمار برطبق اصول ثابت‌پذیری و طریق ارجاع به منابع، .
جایگاه‌های منزل پرستار در جمهوری اسلامی ایران می گویند هر ساله بیشتراز ۷۰۰ پرستار اهل ایران مرز و بوم را سوراخ می‌نمایند.[۹] اینک بیشتر پرستاران اهل ایران به ایالات متحده، کانادا و استرالیا و امارات رفته و در آنجا حقوقی به مراتب فراتر از جمهوری اسلامی ایران اخذ می‌نمایند. کمترین حقوق و دستمزد پرستاران با کمترین معیار تحصیلات در ایالات متحده، ۵۲ تا ۵۵ هزار دلار در سال میباشد و بالاترین آن ۱۸۶ هزار دلار در سال (چاپ‌در۱۳۸۹).[۱۰] بالاترین حقوق و دستمزد دکتر معالج، ۶۶۵ هزار دلار در سال بوده و کمترین حقوق و دستمزد دکتر ۱۱۷ هزار دلار در سال (چاپ‌در۱۳۸۹).[۳] در به عبارتی کشورها، حقوق و دستمزد پرستاران نیز حداکثر ۱۸۶ هزار دلار در سال، یعنی به نسبتی حدود ۳ تا ۴ برابر، ولی در جمهوری اسلامی ایران این اختلاف گهگاه به ۴۰۰ برابر میرسدسازه به یقین بعضی از پزشکان، کارانهٔ پزشکان در جاری ساختن مدام فراتر از پرستاران بوده‌میباشد و طبیعی میباشد با ارتقا تعداد بیماران، کارانهٔ آنان نیز ارتقا پیدا می‌نماید؛ البته زیرا کارانه پرستاران کمی حداقلی میباشد، ارتقا بیماران نیز تغییر تحول چندانی در دستمزد آن‌ها ساخت و ساز نمی‌نماید. در مقابل بعضا پرستاران اعتقاد دارند آنهایی که کمتر فعالیت می‌نمایند حقوق و دستمزد بیشتری می گیرند، البته پرستاران از دست‌کم دستمزد برخوردار می گردند.[۱۱] در راستای جبران کمبود پرستار در مرکزها درمانی، تایید صلاحیت استعمال از دانشجو ها پرستاری ترم شش به‌آن گاه داده‌شده است. با این ترتیبات فشار کاری پرستاران نیز کاهش یابد.[۱۱] الزام کمپانی‌ها به بیمه کردن پرستاران، عقد تفاهم نامه روشن و با اگاهی طرفین (پرستاران و کمپانی‌ها) و ارائه ورژن سوم تفاهم نامه به پرستاران، از ملزومات استخدام شرکتی پرستاران میباشد.[۱۲][۱۳]

بنابر خبری در ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ با تیتر «دیپلمه‌هایی که ۶ ماهه پرستار می شوند!»، محمد شریفی‌مقدم عضو شورای عالی نظام‌پرستاری، تربیت‌یاری‌پرستار به عذرٔ رفعِ کمبود نیروی پرستاری در مریض خانه‌هارا، «ظلم» مضاعف در حق بیماران می داند و اعتقاد دارد در حالی که جهان به سمت پرستاری تخصصی و فوق تخصصی می‌رود، به کارگیری از اشخاص دیپلمه که‌بایک زمان‌آموزشی ۶ ماهه در مرکز ها درمانی حاضر می گردند، ظلم به بیماران میباشد. محمد شریفی‌مقدم همینطور می گوید، به عذر کمبود قاب پرستاری، سعی بر احیای یاری پرستاری دارا هستند، در حالی که زمینه تربیت امداد پرستار در اوائل ده سال هفتاد یکبار مطرح شد که آن مجال با برخورد جامعه پرستاری مواجه شوید و منتفی شد